Saturday, February 27, 2010

What is wrong with str8 men nowadays?

Yesterday went to IPoh Parade to have a look since its so bored and hot at home. Nothing to buy and nothing to ogled it , how disappointing :(

Anyway, while i was browsing in the bookstore (browsing the books of course), I see a very young couple probably in their early 20s chit-chatting away with their friends. And then I saw this:

Sad to say there is no lack of young Ah Bengs and Ah Lians here but the problem doesn't lie in here. What is wrong with the above picture? Nothing...except that the handbag was slugged over the guy's shoulder instead... and he was happily parading and walking around the bookstore as if he is in some fashion runway... I frowned for a brief moment and really felt like wanna puke!

Not that I have any problem with a guy carrying a bag. But a guy carrying a ladies' bag? Yucks100!!! Thats yucks to the power of 100! I believe there is a difference being a gentlemen and a slave! To open the door for the lady is gentlemen. To stash a seat for the lady is gentlemen. To walk/drive the lady back home is gentlemen (provided she doesnt have a car). To carry your girl's handbag is NOT. That is obviously a master and slave manifestation. Its not like the handbag is very heavy or she just had a dislocated shoulder... What's next? Lick her boots clean with the tongue? Is there any wonder how this could happen as posted some time ago?

Seriously, what is wrong with str8 guys nowadays? This is not the first time im seeing this peculiar phenomenon. Male feminization syndrome? Afflicted with testicular atrophy? Really no eye see....

What do you think? Am I the only one with too much male ego?

28 comments:

Ghosty Nana said...

It is quite common for guy to carry handbag for his missus nowadays. Especially when the lady is doing her shopping.

neil said...

You witnessed the power of the pussy

blue said...

@naomi: thanks for dropping by! Hmm...perhaps im the one who is too conservative then...but i still find it yucky! LOL..

@neil: wow..very straight to the point and hilarious too! Haha...but after marriage the scenario will be totally different, i bet...

Takashi said...

I thank god none of my straight friends do that.. it's sickening.. a guy carrying bag is cool, but carrying the gf's bag is so not.. its so.. unglam..

u'll see it everywhere u go in singapore..

blue said...

@takashi: haha...does that mean girls in SG wield more power? or their male counterparts just like to be subdued? LOL...

the happy go lucky one said...

yeah its very unsightly, its very common in kl here too. those guys just happily carry the lady bags, i was like covering my eyes in disbelief!
on the other hand i enjoy seeing those 'str8' guys carrying LV bags while shopping, so glam! hahaaaaa

Chris said...

Haha... i found it disgusting too if i guy carry a women's bag.. :p

Gratitude said...

Perhaps he wuz trying to keep safe, his gf's gold ingots stashed in the handbag lor! hehe

Forgive him la, coz he wuz probably helping to carry since his gf was constntly going into the changing room?
+Ant+

blue said...

@happy: LV...u must be one of them eh?

@chris: yaya..like a guy wearing bra in public LOL

@anton: it was in the bookstore la...where got changing room? the girl wasnt doing anything anyway..if its in those circumstances u described, i wouldn't balk at it lar...

neil said...

@blue

After marriage it is even more important for the male to carry the handbag. It contains his balls.

..also his credit cards

blue said...

@neil: well if the male is so docile, even if he hides the credit cards in his arse crease also useless la..ROFL

reanaclaire said...

as a lady, i find it funny too.. but i think some men carry their ladies' bags bec of security esp when they r walking along the streets..

neil said...

@blue

Ya know... his ass would be a safe place to hide things. Women wont do anything to a man's ass. Totally neglected. Not even reach around. That's out territory. We know how to make a man happy.

Clayden L. said...

it's called love! it's all for the love. hahahah

i think it's fine lor

better than a guy carrying that bag and parading alone without a girl.

now THAT is s.a.l.a.h.

Medie007 said...

woman's ruling the world!

blue said...

@reanaclaire: Thanks for visiting...I have no qualms about it if its on the street for safety reason :)

@neil: Hahaha...im speechless..

@clayden: Thats totally absurd, unless the guy is trans then its ok..

@medie007: i almost misread ruling as ruining LOL

shane said...

so damn agree. wats wrong with ladies by carrying their own damn bag?i tot the bag is meant to be their accessories?so wats the point if the bag was carried by their bf? its not like the bag weight thousand tons ahaha..

if its for the security reason then better no need to use a bag =.="

tats my opinion tho,no offense ahahha..

blue said...

@shane: Here is my thought. Nowadays girls toting a LV or Gucci as accessories is still not good enough. Bring along a slave BF who carries her stuffs as ACCESSORY... Now thats REALLY something to brag about to her female friends!

savante said...

Some girls like their bfs to carry their bags mah :) Personally I hate it but I've seen it happen often enough.

blue said...

@savante: might as well dont bring the goddamn bag lor.. risk of getting mugged, pushed to the floor, got the head hit with ENT bleeding, sustain intracranial bleeding needing ventilation and lie motionless in the ICU...Happen often enough too.

[SK] said...

well, i always think it's very SALAH a lady ask her bf to carry her handbag..

blue said...

@SK: hai lor...btw, i never expect a short rant like this can generate so much response...picah my record already...must be the battle of the sexes doing its magic..LOL

Ghosty Nana said...

It is common nowadays, somehow i still choked on my tea whenever I see a man carrying a lady bag.

I think is still sweet when my dad help my mother carry her handbag whenever my mum go to toilet.:p

said...

male can be vogue by carrying a bag~ but definitely not a lady's bag!!! So salah~

blue said...

@Naomi: yeah thats sweet...Hey shouldn't u the one helping her? haha..

@L: vogue huh? i learnt a new vocab today hehe..

the happy go lucky one said...

blue: u r tagged :P
http://thehappygolucky1.blogspot.com/2010/03/23-random-facts-abt-happygoluckyone.html

saltvinegar said...

Hey.. next time when u have a gf then u see whether u will help her carry her bag or not! Its damn heavy after walking for so long and most often than not the guy would have dumped something in the bag as well!

blue said...

@salt: hmm....wait till i got a gf huh? 2012 might probably come sooner haha...ooh...so JH always dump something into your heavy bag la...next time tell him only stash of cash allowed entry lo..LOL